- Alkın-Şahin, S., Tunca, N., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Relationship between professional values and critical thinking disposition of science-technology and mathematics teachers. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 12(1), 25-40.
- Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Yıldırım, H. (2015). Türkiye’deki öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerinin etkisi: Bir meta analiz çalışması. TED Eğitim ve Bilim, 40(178), 285-304.
- Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaman, G. (2015). The effect of gender, seniority and subject matter on the perceptions of organizational justice of teachers: A meta-analytical study. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(1), 33-43.
- Yılmaz, K. (2014). The relationship between the teachers’ personality characteristics and burnout levels. The Anthropologist, 18(3), 783-792.
- Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Kesim, E. (2014). The relationship between school climate and the workaholism tendencies of teachers. The Anthropologist, 18 2), 277-288.
- Bayrak, C., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). The relationship between school principals’ power sources and school climate. The Anthropologist, 17(1), 81-91.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). An examination of articles published on preschool education in Turkey. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), 3227-3241.
- Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Karaköse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya ili). Eğitim ve Bilim, 37(164), 159-175.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Being a female shcool administrator in Turkey: Views of teachers and administrators. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(4), 2227-2238.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Okul yöneticilerinin kullandığı güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3), 1833-1852.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Prospective science and mathematics teachers’ computer anxiety and learning styles. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(2), 933-942.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Relationship between management by values, organizational trust and organizational citizenship. Technics Technologies Education Management, 6(4), 957-966.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 635-650.
- Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim inançları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 335-350.
- Kubiatko, M., Uşak, M., Yılmaz, K. & Taşar, M. F. (2010). Czech and Turkish university students’ attitudes toward information and communication technologies (ICT) used in science subjects. Journal of Baltic Science Education, 9(2), 119-134.
- Çokluk, Ö. & Yılmaz, K. (2010). The relationship between leadership behavior and organizational commitment in Turkish primary schools. Bilig - Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54), 75-92.
- Yılmaz, K. (2010). Devlet ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(1), 579-616.
- Yılmaz, K., Taşdan, M. & Oğuz, E. (2009). Supervision beliefs of primary school supervisors in Turkey. Educational Studies, 35(1), 9-20.
- Yılmaz, K. (2009). Elementary school teachers' views about the critical pedagogy. The Asia-Pacific Education Researcher, 18(1), 139-149.
- Taşdan, M. & Yılmaz, K. (2008). Organizational citizenship and organizational justice scales' adaptation to Turkish. Eğitim ve Bilim, 33(150), 87-96.
- Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul yöneticilerinin liderlik davranışları ve öğrenci kontrol ideolojilerine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Bilim, 32(146), 12-23.
- Memduhoğlu, H. B., Aydın, İ., Yılmaz, K., Güngör, S. & Oğuz, E. (2007). The process of supervision in the Turkish educational system: Purpose, structure, operation. Asia Pasific Education Review, 8(1), 56-70.
SSCI, SCI, AHCI Dışındaki İndeksler (ESCI, Australian Education Index, British Education Index, Education Index, ERIC) Kapsamındaki Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
- Yılmaz, K., Çelik, M. & Arık, R. S. (2025). Quiet quitting behaviors of teachers working in public schools in Türkiye: A qualitative research. Educational Planning, 32(1), 79-96.
- Yılmaz, K., Babatürk, S. & İnalöz, A. B. (2023). The relationship between university students' foreign language learning motivation and anxiety. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 10(2), 271-284. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1280048.
- Yılmaz, K. & Boobekova, K. (2023). Башкаруу стилдери [Yönetim biçimleri]. Наука - Образование Техника, 3, 86-95. http://dx.doi.org/10.54834/16945220_2023_3_86
- Yılmaz, K. (2023). Bilimsel araştırmalarda haksız yazarlık ile ilgili nitel bir araştırma. Turkish Journal of Business Ethics, 16(1), 102-136. http://dx.doi.org/10.12711/tjbe/m3991
- Yılmaz, K. (2022). Teachers’ professional collaboration: Current status, barriers and suggestions. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 55(3), 1005-1043. https://doi.org/10.30964/auebfd.1143251
- Yılmaz, K., Oğuz, A. & Altınkurt, Y. (2017). Öğretmenlerin liderlik davranışları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3), 659-675.
- Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Özçiftçi, E. (2016). The relationship between teachers’ views about the cultural values and critical pedagogy. Eurasian Journal of Educational Research, 66, 191-210.
- Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Güner, M. & Şen, B. (2015). The relationship between teachers’ emotional labor and burnout levels. Eurasian Journal of Educational Research, 59, 75-90.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Relationship between the school administrators’ power sources and teachers’ organizational trust levels in Turkey. Journal of Management Development, 31(1), 58-70.
- Yılmaz, K. (2011). Okul yöneticilerinin mizah tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 27-44.
- Yılmaz, K. (2009). Pre-service secondary science and mathematics teachers’ classroom management styles in Turkey. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10(2). Article 6. http://www.ied.edu.hk/apfslt/.
- Yılmaz, K. (2009). Okul müdürlerinin denetim görevi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 19-35.
- Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2009). Organizational citizenship and organizational justice in Turkish primary schools. Journal of Educational Administration, 47(1), 108-126.
- Yılmaz, K. & Balcı, A. (2009). Administrators’ and teachers’ views of individual and organizational values in Turkish primary schools. Educational Planning, 18(1), 26-37.
- Aydın, İ., Yılmaz, K., Memduhoğlu, H. B., Oğuz, E. & Güngör, S. (2008). A research on academic and non-academic staff’s psychological contract in Turkey. Higher Education Quarterly, 62(3), 252-272.
Diğer Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
- Yılmaz, K. (2024). Örgütlerde sessiz istifa: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’de yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(4), 1395-1410. https://doi.org/10.33206/mjss.1491850.
- Yılmaz, K., Arık, R. S. & Çelik, M. (2024). Öğretmenler için sessiz istifa ölçeğinin geliştirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 426-438. https://doi.org/10.33206/mjss.1405854.
- Yılmaz, K. (2024). Türkiye’de yayınlanan bilimsel araştırma ve yayın etiği konulu makalelerin incelenmesi (1993-2022). Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(1), 77-92. https://doi.org/10.33206/mjss.1340104.
- Yılmaz, K., İnalöz, A. B. & Babatürk, S. (2023). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmiş üniversite öğrencilerinin Türk kültürüne yönelik tutumları. Journal of Turkic Civilization Studies, 4(1), 11-21.
- Yılmaz, K., Babatürk, S. & İnalöz, A. B. (2023). Türk kültürüne yönelik tutum ölçekleri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 502-513. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1195971
- Yılmaz, K. (2023). Eğitim yönetiminde Thomas Barr Greenfield. Alanyazın [Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi], Özel Sayı, 39-49. http://dx.doi.org/10.59320/alanyazin.1198866
- Yılmaz, K. (2023). Eğitim yönetiminde kuram hareketi. Alanyazın [Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi], Özel Sayı, 29-37. http://dx.doi.org/10.59320/alanyazin.1172006
- Yılmaz, K. (2023). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yazılan doktora tezleri üzerine bir değerlendirme. Alanyazın [Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi], Özel Sayı, 9-20. https://doi.org/10.59320/alanyazin.1172239
- İnalöz, A. B. & Yılmaz, K. (2023). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Türkçe öğrenme tutumları ile Türkçe öğrenmeye yönelik motivasyon engelleri arasındaki ilişkiler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 62-76. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1101078
- Efilti, E., Yılmaz, K., Özerbaş, M. A., Alimbekov, A., Gül, Y. E., Boobekova, K. & Cumgalbekov, A. (2022). Identifying secondary school students' health and school problems. Universum: Psychology and Education, 11(101), 34-43. http://dx.doi.org/10.32743/UniPsy.2022.101.11.14499.
- Arık, R. S. & Yılmaz, K. (2022). Edinilmiş İhtiyaçlar Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(4), 1370-1385. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1143855.
- Özerbaş, M. A., Yılmaz, K., Alimbekov, A., Efilti, E., Gül, Y. E., Boobekova, K. & Cumgalbekov, A. (2022). Kırgızistan’da uzaktan eğitime yönelik öğretmen tutumlarının incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(3), 1006-1020. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.1099856.
- Moldobolotova, N. & Yılmaz, K. (2022). Determining teachers’ views on the organizational climate in Kyrgyzstan. Universum: Psychology and Education, 2022.5(95). https://7universum.com/ru/psy/archive/item/13451.
- Yılmaz, K. (2021). Sosyal bilimlerde ve eğitim bilimlerinde sistematik derleme, meta değerlendirme ve bibliyometrik analizler. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 1457-1490. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.791537
- Alimbekov, A., Yeşil, R., Yılmaz, K., Yılmaz, H., Boobekova, K., Borkoyev, B. & Mamırova, C. (2021). Üniversite öğretim elemanlarının pedagojik yeterlikleri sergileme konusunda yaşadıkları sorunlar/zorluklar ve eğitim ihtiyaçlarının değerlendirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(1), 82-97. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.751968
- Yılmaz, K., Şahbaz, O., Demirciler, V. O., Alıç, U. & Koca, M. (2020). Türkiye’de öğrenci devamsızlığı ile ilgili nitel bir araştırma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 440-1460. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.672506
- Yılmaz, K. & Çelik, M. (2020). Öğretmenler arasında mesleki işbirliğine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(2), 731-740. http://dx.doi.org/10.33206/mjss.584856
- Topuz, M. & Yılmaz, K. (2019). Okul müdürleri ve öğretmenlerin performans değerlendirme süreci hakkındaki görüşleri: Nitel bir araştırma. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 9(2), 82-113. http://dx.doi.org/10.22521/jesr.2019.92.3
- Yılmaz, K. (2018). Türkiye’deki eğitim yönetimi alanı ile ilgili çalışmalara eleştirel bir bakış. Journal of Human Sciences, 15(1), 123-154.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2015). Farklı çalışan tipindeki okul yöneticilerinin işkoliklik eğilimleri ve iş doyumları. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(5), 225-236.
- Yorulmaz, Y. İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2015). The relationship between teachers’ occupational professionalism and organizational alienation. Educational Process: International Journal, 4(1-2), 31-44. http://dx.doi.org/10.12973/edupij.2015.412.3
- Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). The relationship between teachers’ teacher leadership roles and organizational commitment levels. Educational Process: International Journal, 3(1-2), 35-51. http://dx.doi.org/10.12973/edupij.2014.312.3
- Altınkurt, Y., Yılmaz , K., Erol, E. & Salalı, E. T. (2014). Okul müdürlerinin kullandığı güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, 3(1), 25-52.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile iş doyumları arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 4(2), 57-71. http://dx.doi.org/10.19126/suje.46033
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2014). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 11(2), 332-345. http://dx.doi.org/10.14687/ijhs.v11i2.2967
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2013). Okullarda örgütsel güç ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 1-17.
- Aydın, A., Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2013). Eğitim yönetiminde pozitif psikoloji. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 10(1), 1470-1490.
- Topkaya, N., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Dilek, S. A. (2013). Saygınlığını yitirme kaygısı ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiler. Akademik Bakış, 36. http://www.akademikbakis.org/36/35.pdf
- Yılmaz, K. & Ersoyol, H. (2013). Medyanın değişen çocukluğa etkisi konusunda veli, öğretmen ve öğretmen adaylarının görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 6 (4), 759-777. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS956
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2012). Ortaöğretim okullarında değerlerle yönetim, örgütsel adalet ve iş doyumu arasındaki ilişki. Sakarya University Journal of Education, 2 (4), 50-68.
- Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T. & Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 65-83.
- Yılmaz, K. (2012). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(2), 1-14.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Ortaöğretim okulu öğretmenlerinin öğretmenlerin liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri. The Qafqaz University Journal - Philology and Pedagogy, 32, 104-113.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 941-973.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının vizyon, misyon ve değerleri ile ilgili bir çözümleme. Akademik Bakış, 23. http://www.akademikbakis.org/23/06.pdf.
- Yılmaz, K. (2009). Primary school teachers’ views about pupil control ideologies and classroom management styles. Cypriot Journal of Educational Sciences, 4(3), 157-167.
- Yılmaz, K. (2008). The relationship between organizational trust and organizational commitment in Turkish primary schools. Journal of Applied Sciences, 8(12), 2293-2299. http://dx.doi.org/10.3923/jas.2008.2293.2299
- Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). Organizational citizenship behaviors and organizational commitment in Turkish primary schools. World Applied Sciences Journal, 3(5), 775-780.
- Oğuz, E., Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2007). İlköğretim denetmenlerinin ve ilköğretim okulu yöneticilerinin denetim inançları. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 39-52.
ULUSAL MAKALELER
Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
- Güngör, C. & Yılmaz, K. (2024). Aday öğretmenlerin adaylık sürecinde yaşadıkları sorunlar ile ilgili görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(1), 186-205.
- Özerbaş, M. A., Yılmaz, K., Babatürk, S. ve İnalöz, A. B. (2023). Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öğrenen özerkliği algısı ile Türkçe öğrenmeye yönelik kaygıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 73-107. https://doi.org/10.17152/gefad.1189005
- Yılmaz, K. & Çelik, M. (2023). Öğretmen ve okul yöneticilerinin etkili okul ile ilgili görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(1), 260-286. https://doi.org/10.37217/tebd.1184013
- Yılmaz, K. (2022). Vizyoner bir lider olarak İsmail Gaspıralı Bey. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(2), 365-379. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1160114
- Najimudinova, S., İsmailova, R., Yılmaz, K., Öskönbaeva, Z., Şimşek, D. & Rakımbek Uulu, M. (2021). Kırgızistan’da öğrenci adaylarının üniversite tercih etme nedenleri üzerine bir araştırma. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(23), 266-282.
- Yılmaz, K. (2020). Eğitim yönetimi araştırmalarında kullanılan bazı veri toplama araçları ile ilgili bir değerlendirme. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(1), 1-18.
- Yılmaz, K. (2020). Türkiye’de eğitim örgütlerinde yapılan tükenmişlik konulu makaleler ile ilgili bir meta değerlendirme. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 119-136.
- Yılmaz, K. (2019). Türkiye’de eğitim yönetimi alanında yapılan örgütsel davranış makalelerindeki yönelimler. Türkiye Eğitim Dergisi, 4(2), 81-103.
- Yorulmaz, Y. İ., Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2018). Örgütsel güç mesafesi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 8(4), 671-686.
- Çolak, İ., Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2017). Öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 8(17), 189-208.
- Okan, M. & Yılmaz, K. (2017). Kamu okullarında psikolojik güçlendirme ile öğretmenlerin tükenmişlikleri arasındaki ilişki. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 16-27.
- Yılmaz, K. (2017). Eğitim fakülteleri yeni bir eğitim felsefesi oluşturabilir mi? Türkiye Eğitim Dergisi, 2(1), 22-41.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin mizah tarzları ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 122-143.
- Altun-Dilek, S. & Yılmaz, K. (2016). Öğretmenlerin işkoliklik eğilimleri ile iş-yaşam dengeleri. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 36-55.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonellikleri ile iş-yaşam dengeleri arasındaki ilişki. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 14(28), 105-128.
- Kelekçi, H. & Yılmaz, K. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayeleri ile yeterlik inançları arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 992-1007.
- Çelik, M. & Yılmaz, K. (2015). Öğretmenlerin mesleki profesyonelliği ile tükenmişlikleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 102-131.
- Oğuz, A., Altınkurt, Y., Yılmaz , K. & Hatipoğlu, S. (2014). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişki. Turkish Journal of Educational Studies, 1(1), 37-78.
- Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Erol, E. (2014). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 48-62.
- Yılmaz, K. & Kummuz, Y. (2014). Türkçe öğretmenlerinin derslerinde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 5(1).
- Yılmaz, K. & Tosun, M. F. (2013). Öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretmen öğrenci ilişkilerine yönelik görüşleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(4), 205-218.
- Yılmaz, K. (2013). Üniversite öğrencilerinin dini yönelimleri ile bireysel değerleri arasındaki ilişki. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(29), 129-146.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2013). Örgütsel iklim ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 1-11.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Özel dershane öğretmenlerinin psikolojik sözleşmeleri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 11-22.
- Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Oğuz, A. (2012). İlköğretim ve ortaöğretim okulu öğretmenlerinin eğitim inançları. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 1-19.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Relationship between the leadership behaviors, organizational justice and organizational trust. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 12-24.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 385-402.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının öğretmenlerin mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(22), 121-137.
- Yılmaz, K. (2011). Öğretmen adaylarının demokratik değerler ile öğrenci kontrol ideolojilerine ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 297-315.
- Yılmaz, K. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi tarzları ile demokratik değerlere ilişkin görüşleri arasındaki ilişki. Değerler Eğitimi Dergisi, 9 (21), 147-170.
- Yılmaz, K. (2011). Eğitim fakültelerinin sosyal sorumluluğu ve topluma hizmet uygulamaları dersi: Nitel bir araştırma. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (2), 86-108.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2011). Öğretmen adaylarının eleştirel pedagoji ile ilgili görüşleri. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 195-213.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin mizah tarzları. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(2), 1-8.
- Çokluk, Ö., Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2011). Nitel bir görüşme yöntemi: Odak grup görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(1), 95-107.
- Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2010). Değerlere göre yönetim ve örgütsel adalet ilişkisinin ortaöğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 463-484.
- Yılmaz, K. & Çokluk, Ö. (2010). Fen edebiyat fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-9.
- Yılmaz, K. (2010). Kamu ortaöğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel vatandaşlık davranışları ile ilgili görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 1-16.
- Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2009). Öğretmen adaylarının mesleki etik dışı davranışlar ile ilgili görüşleri. İş Ahlakı Dergisi, 2(4), 71-88.
- Yılmaz, K. (2009). Özel dershane öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(59), 471-490.
- Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yeterlik inançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
- Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 14(54), 211-233.
- Oğuz-Çuhadaroğlu, E. & Yılmaz, K. (2007). Sınıf içi gözlem araç ve teknikleri: Kavramsal bir çözümleme. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 77-97.
- Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2007). Üniversite öğrencilerinin fakülte yaşamının niteliğine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 179-204.
- Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin değerlere göre yönetim ile ilgili görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(52), 639-664.
- Yılmaz, K. (2007). İlköğretim okulu 6, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(2), 485-490.
- Yılmaz, K. (2006). Güven ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 69-80.
- Yılmaz, K. & Taşdan, M. (2006). İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yönetiminde etkililik hakkındaki görüşleri ile ilgili nitel bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(2), 125-150.
- Oğuz, E. & Yılmaz, K. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin algıları (Yozgat örneği). TED Eğitim ve Bilim Dergisi, 31(142), 89-98.
- Yılmaz, K. (2006). Örgütlerin sosyal sorumlulukları: Kavramsal bir çözümleme. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(12), 65-79.
- Yılmaz, K. & Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2006). Fakülte yaşamının niteliği ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2), 201-210.
- Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2005). Eğitim bilimleri fakültesi öğrencilerinin fakülte kültürüne ilişkin algıları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (1), 101-122.
- Yılmaz, K. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin okul yaşamının niteliğine ilişkin görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-13.
- Yılmaz, K. & Horzum, M. B. (2005). Küreselleşme, bilgi teknolojileri ve üniversiteler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 103-121.
- Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2005). Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünmeye yönelik tutumları ile araştırma kaygıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 11(41), 47-67.
- Yılmaz, K. (2005). Performans değerlendirme sürecinde 360 derece geribildirim sistemi. Verimlilik Dergisi, 2005/1, 27-44.
- Yılmaz, K. & Özdem, G. (2004). Norm kadro çalışmalarının üniversitelerde uygulanabilirliği: Nitel bir araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 115-136.
- Yılmaz, K., Yoldaş, C. & Yangil, K. (2004). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimleri ile ilgili görüşleri. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 198-210.
- Yılmaz, K. (2004). Okul yöneticilerinin destekleyici liderlik davranışları ile okullardaki güven arasındaki ilişki konusunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 117-131.
- Yılmaz, K. (2004). Sanatsal denetim. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 10(38), 292-311.
Diğer Ulusal Dergilerde Yayınlanan Makaleler
- Yılmaz, K. (2025). Okul yöneticiliği meslekleşmeden okul müdürleri güçlenebilir mi? Okul Yönetimi Dergisi, 4(2), 106-110.
- Yılmaz, K. (2023). Türk eğitim sisteminin temel amaçları ve felsefesi üzerine bir değerlendirme. Türk Edebiyatı, 600, 502-506.
- Yılmaz, K. (2018). Orta Asya’da bir altın köprü: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi. Üç Çizgi, 8, 16-20.
- Yılmaz, K. (2017). Sen dili - ben dili. Üç Çizgi, 2, 7-11.
- Yılmaz, K. (2013). 10 soruda 4+4+4 eğitim sistemi. Üniversitepark Bülten, 2, 26-29.
- Yılmaz, K. (2010). Değer kazandırma merkezi olarak okul. Yaşadıkça Eğitim, 108, 2-5.
- Yılmaz, K. (2009). Okul yaşamının niteliği. İlköğretmen, 29, 11-13.
Diğer Yazılar
- Yılmaz, K. (2012). Editörden: Etik dışı davranış olarak haksız yazarlık [Editorial: Unfair authorship as unethical behavior]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 2 (1).
YAYINLANMAMIŞ ARAŞTIRMA
- Balcı, A. & Yılmaz, K. (2005). Okul Yöneticisi Profili Araştırması. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.