KİTAP

ULUSLARARASI KİTAP
EDİTÖRLÜ KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI
  1. Yılmaz, K. & Çelik, M. (2018). Examination of teacher candidates’ views on teacher leadership behaviors based on different variables. An Overview of Technology, Guidance and Leadership in Terms of Education (Edt: H. Bağcı). UK: Cambridge Scholars Publishing. pp. 13-22.
  2. Yılmaz, K. (2018). Teaching: A profession between sacredness and professionalism. Talks on Education, Art, and Philosophy (Edt: İ. Aysel, Y. İ. Yorulmaz & Ç. Kaya). USA, Delaware: Vernon Press. pp. 1-16.
  3. Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2012). Relationship between organizational justice, organizational trust and organizational citizenship behaviors in secondary schools in TurkeyDiscretionary Behavior and Performance in Educational Organizations: The Missing Link in Educational Leadership and Management (Advances in Educational Administration, Vol. 13) (Edt: İ. Duyar & A. Normore). Emerald Group Publishing Limited. pp. 223-248.
ULUSAL KİTAP 
KİTAP
  1. Yılmaz, K. (2019). Eleştirel ve Analitik Düşünme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2019-1. ve 2. Baskı; 2020-3. Baskı; 2021-4. Baskı; 2022-5. Baskı; 2023-6. Baskı)
  2. Yılmaz, K. (2008). Eğitim Yönetiminde Değerler. Ankara: Pegem Akademi. (2008-1. Baskı; 2018-Geliştirilmiş 2. Baskı; 2019-3. ve 4. Baskı; 2021-5. ve 6. Baskı)

EDİTÖRLÜK YAPILAN KİTAP
  1. Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Edt.) (2021). Psiko-Sosyal Yönleriyle Yönetim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  2. Oğuz, E. & Yılmaz, K. (Edt.) (2021). Prof. Dr. İnayet Aydın’a Armağan. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  3. Yılmaz, K. & Demir, K. (Edt.) (2021). Eğitim Yönetimi: Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  4. Yılmaz, K. (2020). Liderlik: Kuram - Araştırma - Uygulama. Ankara: Pegem Akademi. 
  5. Yılmaz, K. & Arık. R. S. (2019). Bilim ve Araştırma Etiği. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2020-2. Baskı; 2021-3. ve 4. Baskı; 2023-5. Baskı)
  6. Yılmaz, K. & Arık. R. S. (2019). Eğitimde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (2020 - 2. Baskı)
  7. Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2018). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (Genişletilmiş 8. Baskı) (Not: Daha önce yayınlanmış olan Eğitim Bilimine Giriş kitabının adı Eğitime Giriş olarak değiştirilmiştir. Bu kitap yeni bir kitap değildir.) (2018 -Genişletilmiş 8. Baskı; 2019 - Genişletilmiş 9. Baskı, 10. Baskı; 2020 - 11. Baskı)
  8. Demir, K. & Yılmaz, K. (2018). Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  9. Yılmaz, K. (2016). Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  10. Aydın, İ & Yılmaz, K. (2014). Prof. Dr. Haydar Taymaz Armağan Kitabı: Eğitim Yönetimi, Denetimi ve Politikası Yazıları. Ankara: Pegem Akademi.
  11. Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2010). Yönetimde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi. (2010 - 1. Baskı; 2013 - 2. Baskı; 2017 - 3. Baskı)
  12. Karaköse, T., Yılmaz, K. & Altınkurt, Y. (2010). II. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi Bildiri Kitabı. Ankara: Nobel.
  13. Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi. (2009 - 1. Baskı; 2010 - 2. Baskı; 2011 - 3. Baskı; 2012 - 4. Baskı; 2014 - 5. ve 6. Baskı; 2015 - 7. Baskı)
  14. Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. (2008 - 1. Baskı; 2010 - 2. Baskı; 2011 - 3. Baskı; 2012 - 4. Baskı; 2013 - 5. Baskı; 2014 - 6. Baskı; 2015 - 7. Baskı; 2016 - 8. Baskı)

EDİTÖRLÜ KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI
  1. Yılmaz, K. (2023). İdeal okulun yönetimi. İdeal Okul: Eğitimde İdeal İnsan ve Millilik Arayışları (Edt: A. F. Arıcı ve M.Başaran). İstanbul: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 29-40.
  2. Yılmaz, K. (2023). Türkiye’de eğitim yönetimi. Eğitim Yönetiminde Alan Araştırması Kılavuzu (Edt: M. Polat, R. Ş. Tatık, C. Demir-Yıldız). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 25-43.
  3. Çelik, M. & Yılmaz, K. (2021). Örgütlerde tükenmişlik. Psiko-Sosyal Yönleriyle Yönetim (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 547-580.
  4. Yılmaz, K. & Çelik, M. (2021). Örgütlerde işkoliklik. Psiko-Sosyal Yönleriyle Yönetim (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 595-630.
  5. Yılmaz, K. & Özdem, G. (2021). Türkiye’de eğitim örgütlerinde yapılan etik çalışmaları ile ilgili bir değerlendirme. Prof. Dr. İnayet Aydın’a Armağan (Edt: E. Oğuz & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 147-157.
  6. Yılmaz, K. (2021). Türkiye’de eğitim yönetiminde araştırma ve güncel tartışmalar. Eğitim Yönetimi: Teori-Araştırma-Uygulama (Edt: S. Turan). Elazığ: Asos Yayınları. ss. 445-470.
  7. Yılmaz, K. (2021). Türkiye’de eğitim yönetimi araştırmalarındaki niş alanlar üzerine bir değerlendirme. Prof. Dr. Ali Balcı’ya Armağan (Edt: İ. Aydın, İ. Öztürk, T. Güner-Demir, Ö. Erdemli & B. Toptaş). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 139-149.
  8. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2021). Yönetim biçimleri ve yönetsel güç. Eğitim Yönetimi: Kuram ve Uygulama (Edt: K. Yılmaz & K. Demir). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 39-66.
  9. Yılmaz, K. (2020). Akademik liderlik ve Türkiye’de üniversitelerde yapılan liderlik araştırmaları ile ilgili bir değerlendirme. Prof. Dr. Hüseyin Korkut’a Armağan: Eğitimde 58 Yıl (Edt: E. Doğan). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 291-302.
  10. Yılmaz, K. (2020). Dönüşümcü liderlik. Liderlik: Kuram - Araştırma - Uygulama (Edt: K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 157-188.
  11. Yılmaz, K. (2019). Danışmanlık, jüri üyeliği, editörlük, hakemlik ve etik. Bilim ve Araştırma Etiği (Edt: K. Yılmaz & R. S. Arık). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 137-174.
  12. Yılmaz, K. (2019). Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler. Eğitimde Ahlak ve Etik (Edt: B. Oral, A. Çoban & M. Bars). Ankara:  Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 191.-210.
  13. Yılmaz, K. (2019). Tez-makale sunma, inceleme ve değerlendirme. Eğitimde Araştırma Yöntemleri (Edt: K. Yılmaz & R. S. Arık). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 231-261.
  14. Yılmaz, K. (2018). Eğitimin temel kavramları . Eğitime Giriş (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. (Genişletilmiş 8. Baskı, ss. 1-16). (Not: Daha önce yayınlanmış olan Eğitim Bilimine Giriş kitabının adı Eğitime Giriş olarak değiştirilmiştir. Bu kitap bölümü yeni bir bölüm değildir.)
  15. Yılmaz, K. (2018). Yönetim ve eğitim yönetimi. Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları (Edt: K. Demir & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 1-16.
  16. Yılmaz, K. & Çelik, M. (2018). Sosyal ağ kuramı. Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları (Edt: K. Demir & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 197-219.
  17. Yılmaz, K. & Çelik, M. (2018). Pozitif psikolojik sermaye. Yönetim ve Eğitim Yönetimi Kuramları (Edt: K. Demir & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 387-410.
  18. Yılmaz, K. (2018). Eğitim hakkı ve mevcut sosyal konumu yeniden üreten bir araç olarak okul. Prof. Dr. Emine Akyüz'e Armağan - Akademisyenlikte 50 Yıl (Edt: Y. Karaman-Kepenekci ve P. Taşkın). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 353-363.
  19. Yılmaz, K. (2017). Türkiye'de yapılan örgütsel güç çalışmaları ile ilgili bir meta değerlendirme çalışması. Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi (Edt: A. Bozkurt-Bostancı ve S. Koçak). Ankara: EYUDER Yayınları. ss. 33-49. e-isbn: 978-975-2490-22-2
  20. Yılmaz, K. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi alanındaki batı etkisi üzerine bir değerlendirme. Eleştirel Eğitim Yönetimi Yazıları (Edt: K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 65-114.
  21. Yılmaz, K. (2016). Türkiye’deki eğitim liderliği makaleleri ile ilgili bir değerlendirme. Prof. Dr. Ziya Bursalıoğlu’na Armağan (Edt: A. Balcı & İ. Aydın). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 369-393.
  22. Yılmaz, K. (2015). Bilimsel araştırma etiği ve haksız yazarlık. Akademik Araştırma ve Etik (Edt: M. Kurt, R. Nacar & C. Elitaş). Ankara: Gazi Kitabevi. ss. 151-184.
  23. Yılmaz, K. (2015). Eğitim yönetiminde doğal tutarlılık teorisi. Prof. Dr. İbrahim Ethem Başaran’a Armağan: Eğitimde 52 Yıl (Edt: İ. Aydın & Ş. Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 215-233.
  24. Yılmaz, K. (2015). Bir eğitim politikası sorunsalı: Yönetici seçme ve atama. Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Alanına Adanmış Bir Ömür: Prof. Dr. Mahmut Âdem'e 80. Yaş Armağanı (Yay. Haz: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 401-429.
  25. Yılmaz, K. & Özdem, G. (2014). Eğitim denetmenlerinin sanatsal denetim uygulamaları hakkında öğretmen görüşleri. Prof. Dr. Haydar Taymaz Armağan Kitabı: Eğitim Yönetimi, Denetimi ve Politikası Yazıları (Edt: İ. Aydın & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi. ss. 53-70.
  26. Yılmaz, K. (2010). Değerlerle yönetim. Yönetimde Yeni Yaklaşımlar (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi. ss. 229–242. (2010 – 1. Baskı, ss. 229-242; 2013 – 2. Baskı, ss. 229-242)
  27. Altınkurt, Y. & Yılmaz, K. (2010). Stratejik yönetim ve stratejik liderlik. Yönetimde Yeni Yaklaşımlar (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi. ss. 125-140. (2010 – 1. Baskı, ss. 125-140; 2013 – 2. Baskı, ss. 125-140)
  28. Yılmaz, K. (2009). Yunanistan lisansüstü öğretim sistemi. Lisansüstü Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük). Ankara: Pegem Akademi. ss. 547-560.
  29. Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2009). Bulgaristan lisansüstü öğretim sistemi. Lisansüstü Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük). Ankara: Pegem Akademi. ss. 67-90.
  30. Yılmaz, K. (2009). Eğitimin temel kavramları. Eğitim Bilimine Giriş (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi. ss. 1-18. (2009 – 1. Baskı, ss. 1-18; 2010 – 2. Baskı, ss. 1-19; 2011 – 3. Baskı, ss. 1-18; 2012 – 4. Baskı, ss. 1-20; 2014 - 5. ve 6. Baskı, ss. 1-20)
  31. Yılmaz, K. (2008). Yönetim süreçleri. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (Edt: H. B. Memduhoğlu & K. Yılmaz). 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi. ss. 167-190. (2008 – 1. Baskı, ss. 167-190; 2010 – 2. Baskı, ss. 147-170; 2011 – 3. Baskı, ss. 143-166; 2012 – 4. Baskı, ss. 139-161; 2013 – 5. Baskı, ss. 138-160; 2014 - 6. Baskı, ss. 135-157; 2015 - 7. Baskı, ss. 135-157)
  32. Balcı, A., Aydın, İ., Yılmaz, K., Memduhoğlu, H. B. & Apaydın, Ç. (2007). Türk eğitim sisteminde ilköğretimin yönetimi ve denetimi: Mevcut durum ve yeni perspektifler. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi: Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Edt: S. Özdemir, H. Bacanlı & M. Sözer). Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları. ss. 126-185.
  33. Yılmaz, K. (2007). Belçika eğitim sistemi. Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (Edt: A. Balcı). Ankara: Pegem A. ss. 105-136. (2007 – 1. Baskı, ss. 105-136; 2009 – 2. Baskı, ss. 89-116; 2011 – 3. Baskı, ss. 93-121; 2013 – 4. Baskı, ss. 93-121)
  34. Yılmaz, K. (2007). İtalya eğitim sistemi. Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (Edt: A. Balcı). Ankara: Pegem A. ss. 295-317. (2007 – 1. Baskı, ss. 295-317; 2009 – 2. Baskı, ss. 311-330; 2011 – 3. Baskı, ss. 331-348; 2013 – 4. Baskı, ss. 331-348)
  35. Yılmaz, K. (2006). Yunanistan lisansüstü öğretim sistemi. Bazı Ülkelerin Lisansüstü Eğitim Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. ss. 413-427.
  36. Yılmaz, K. & Oğuz, E. (2006). Bulgaristan lisansüstü öğretim sistemi. Bazı Ülkelerin Lisansüstü Eğitim Öğretim Sistemleri (Edt: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. ss. 66-89.

ÇEVİRİ KİTAPTA BÖLÜM
  1. Arar, K. & Oplatka, I. (2023). Sorumlu liderlik [Responsible leadership] (Çeviren: K. Yılmaz). Eğitimde Liderlik: Model, Teori ve Uygulama [Advanced Theories of Educational Leadership] (Çeviri Editörü: S. Turan). Elazığ: Asos Yayınları. ss. 73-89.
  2. Rizvi, F. & Lingard, B. (2016). Yönetimden yönetişime [From government to governance]  (Çeviren: K. Yılmaz). Küreselleşen Eğitim Politikası [Globalizing Education Policy] (Çeviri Editörü: B. Balkar & H. Özgan). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 135-160.
  3. Robson, C. (2015). Görüşmeler ve odak gruplar [Interviews and focus groups]  (Çeviren: K. Yılmaz).  Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Gerçek Dünya Araştırması [Real World Research] (Çeviri Editörü: Ş. Çınkır & N. Demirkasımoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık. ss. 345-373.
  4. Finger, J. & Bamford, B. (2010). Ölçme değerlendirmenin yönetimi. (Çevirenler: K. Yılmaz & E. Oğuz). Sınıf Yönetimi Stratejileri Öğretmen Kılavuzu [The Classroom Teacher's Book of Management Essentials]. (Çeviri Editörü: T. Karaköse). Ankara: Nobel. ss. 194-243.
YAYINLANMAMIŞ ARAŞTIRMA
  1. Balcı, A. & Yılmaz, K. (2005). Okul Yöneticisi Profili Araştırması. Yayınlanmamış Araştırma Raporu. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi.